Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi khoảng cách giữa 3 nút sóng liên tiếp bằng

Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi thì khoảng cách giữa ba điểm bụng sóng liên tiếp bằng

A. một phần tư bước sóng.

B.một bước sóng.

Đáp án chính xác

C.nửa bước sóng.

D.hai bước sóng.

Xem lời giải

Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi, khoảng cách giữa ba bụng liên tiếp bằng

Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi, khoảng cách giữa ba bụng liên tiếp bằng

A. một số nguyên lần bước sóng

B. một nửa bước sóng.

C. một bước sóng

D. một phần tư bước sóng.

Sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi có tần số f=50[Hz]. Khoảng cách giữa 3 nút sóng liên tiếp là 45[cm].Vận tốc truyền sóng trên dây:

A.

22,5[m/s].

B.

11,25[m/s].

C.

15[m/s].

D.

7.5[m/s].

Đáp án và lời giải

Đáp án:C

Lời giải:

Phương pháp giải: Sử dụng lí thuyết về khoảng cách giữa hai nút liên tiếp trong sóng dừng Theo bài ra, khoảng cách giữa ba nút liên tiếp

Vận tốc truyền sóng:

.

Vậy đáp án đúng là C.

Câu hỏi thuộc đề thi sau. Bạn có muốn thi thử?

Bài tập trắc nghiệm 45 phút Sóng dừng - Sóng cơ và sóng âm - Vật Lý 12 - Đề số 4

Làm bài

Chia sẻ

Một số câu hỏi khác cùng bài thi.

  • Một sợi dây AB dài 150 cm căng ngang, đầu B cố định, đầu A gắn với một nhánh của âm thoa dao động điều hòa với tần số 40 Hz. Trên dây AB có một sóng dừng ổn định, A được coi là nút sóng. Tốc độ truyền sóng trên dây là 20 m/s. Kể cả A và B, trên dây có:

  • Sóng dừng trên dây OB dài l = 120 cm có hai đầu cố định. Trên dây có bốn điểm bụng, các phần tử ở đó dao động với biên độ 2 cm. Biên độ dao động của điểm M cách O một khoảng 65 cm là:

  • Một dây đàn hồi có chiều dài L, hai đầu cố định. Sóng dừng trên dây có bước sóng dài nhất là:

  • Một sóng dừng trên sợi dây đàn hồi dài với bước sóng 60cm. Ba điểm theo đúng thứ tự E, M và N trên dây [EM = 3MN = 30cm] và M làđiểm bụng. Khi vận tốc dao động tại N là

    thì vận tốc dao động tại E là:

  • Trên một sợi dây đàn hồi với hai đầu cố định đang có sóng dừng với tần số f0. Khi đó không kể hai đầu dây, trên dây có 3 điểm nữa không dao động. Nếu tăng tần số lên thành 2 f0 thì dây có sóng dừng với số bụng sóng trên dây là:

  • Trong hệ sóng dừng trên một sợi dây, khoảng cách giữa hai bụng sóng liên tiếp bằng 10 cm. Bước sóng là ?

  • Sợi dây đàn hồi AB được kéo căng bởi lực căng không đổi. Đầu A được gắn với một nguồn dao động, đầu B cố định. Trên dây hình thành sóng dừng. Để số bụng sóng tăng lên thì:

  • Trên một sợi dây đàn hồi dài 1,8m hai đầu cố định, đang có sóng dừng với 6 bụng sóng. Biết sóng truyền trên dây có tần số 100Hz. Tốc độ truyền sóng trên dây là ?

  • Dụng cụ thí nghiệm gồm: Máy phát tần số; Nguồn điện; sợi dây đàn hồi; thước dài. Để đo tốc độ sóng truyền trên sợi dây người ta tiến hành các bước như sau a. Đo khoảng cách giữa hai nút liên tiếp 5 lần b. Nối một đầu dây với máy phát tần, cố định đầu còn lại. c. Bật nguồn nối với máy phát tần và chọn tần số 100Hz d. Tính giá trị trung bình và sai số của tốc độ truyền sóng e. Tính giá trị trung bình và sai số của bước sóng Sắp xếp thứ tự đúng:

  • Sợi dây AB có đầu A cố định, đầu B được kích thích dao động nhỏ với tần số 20Hz. Sợi dây có chiều dài 80cm, trên dây có 4 bụng sóng. Tốc độ truyền sóng trên dây có giá trị bằng bao nhiêu:

  • Sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi có tần số f=50[Hz]. Khoảng cách giữa 3 nút sóng liên tiếp là 45[cm].Vận tốc truyền sóng trên dây:

  • Dụng cụ thí nghiệm gồm: Máy phát tần số; Nguồn điện; sợi dây đàn hồi; thước dài. Để đo tốc độ sóng truyền trên sợi dây người ta tiến hành các bước như sau a. Đo khoảng cách giữa hai nút liên tiếp 5 lần b. Nối một đầu dây với máy phát tần, cố định đầu còn lại. c. Bật nguồn nối với máy phát tần và chọn tần số 100Hz d. Tính giá trị trung bình và sai số của tốc độ truyền sóng e. Tính giá trị trung bình và sai số của bước sóng. Sắp xếp thứ tự đúng:

  • Trên một sợi dây có chiều dài l hai đầu cố định, đang có sóng dừng. Trên dây có một bụng sóng. Biết vận tốc truyền sóng trên dây là v không đổi. Tần số của sóng là

  • Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi, khoảng cách từ một bụng đến nút gần nó nhất bằng

  • Một sợi dây mảnh đàn hồi dài 100cm có hai đầu A, B cố định. Trên dây có 1 sóng dừng với tần số 60Hz và có 3 nút sóng không kể A và B. Bước sóng là ?

  • Dây AB = 40cm căng ngang, 2 đầu cố định. Khi có sóng dừng thì tại M là bụng thứ 4 [kể từ B], biết BM=14cm. Tổng số bụng sóng trên dây AB là

  • Một sợi dây được căng ngang đag có sóng dừng. Sóng truyền trên dây có bước sóng λ. Khoảng cách giữa hai bụng sóng liên tiếp là:

  • Trong sóng dừng, khoảng cách giữa hai nút liên tiếp bằng:

  • Một sợi dây đàn hồi dài

    , tốc độ truyền sóng trên dây
    , treo lơ lửng trên một cần rung. Cần dao động theo phương ngang với tần số
    thay đổi từ
    đến
    . Trong quá trình thay đổi tần số, có bao nhiêu giá trị tần số có thể tạo sóng dừng trên dây?

  • Trên một sợi dây có sòng dừng với bước sóng là λ. Khoảng cách giữa hai bụng sóng liền kề là ?

  • Một dây cao su một đầu cốđịnh, một đầu gắn âm thoa dao động với tần số f. Dây dài 0,5[m] và tốc độ sóng truyền trên dây là 40[m/s]. Muốn dây rung thành một bó sóng thì f có giá trị là:

  • Một sợi dây AB đàn hồi căng ngang dài l = 120cm, hai đầu cố định đang có sóng dừng ổn định. Bề rộng của bụng sóng là 4a. Khoảng cách gần nhất giữa hai điểm dao động cùng pha có cùng biên độ bằng a là 20 cm. Số bụng sóng trên AB là:

  • Một sợi dây AB dài 100cm căng ngang, đầu B cố định, đầu A gắn với một nhánh của âm thoa dao động điều hòa với tần số 40Hz. Trên dây AB có một sóng dừng ổn định, A được coi là nút sóng. Tốc độ truyền sóng trên dây là 20m/s. Kể cả A và B, trên dây có :

  • Một dây đàn hồi rất dài có đầu A dao động theo phương vuông góc với sợi dây. Tốc độ truyền sóng trên dây là 4 m/s. Xét một điểm M trên dây và cách A một đoạn 40 cm, người ta thấy M luôn dao động lệch pha so với A một góc

    rad với k là số nguyên. Tính tần số sóng, biết f có giá trị trong khoảng từ 8 Hz đến 13 Hz:

  • Một sợi dâyđàn hồiđang cósóng dừng. Daođộng của các phân tửgiữa hai nút sóng liền kềcóđặcđiểm là:

Một số câu hỏi khác có thể bạn quan tâm.

  • Hàm số

    có giá trị lớn nhất trên đoạn
    là:

  • Tập nghiệm của bất phương trình

    là:

  • Những năm 1989 - 1991 diễn ra sự kiện gì gắn với công cuộc xây dựng CNXH ở Liên Xô và các nước ĐôngÂu?

  • Cho mạchđiện RLC, tụđiệncóđiện dung C thayđổi. Điềuchỉnhđiện dung C đếngiátrị C0thìđiệnáphiệudụngcủatụđạtgiátrịcựcđại, khiđóđiệnáphiệudụngtrên R là 75 V, đồngthờikhiđiện áptứcthờihaiđầumạchlà 75

    V thìđiệnáptứcthờicủađoạnmạch RL là 25
    V. Điệnáphiệudụngcủađoạnmạchlà ?

  • Từ 1945 đến 1971, đại biểu của Trung Quốc tại Hội đồng bảo anlà đại diện chính quyền nào?

  • Tìm giá trị lớn nhất

    của hàm số
    trên đoạn
    .

  • Tập nghiệm của bất phương trình

    là:

  • Ngày 28-6-1991 diễn ra sự kiện gì gắn với các nước xã hội chủ nghĩa?

  • MộtđoạnmạchxoaychiềunốitiếplầnlượtgồmR, cuộndâythuầncóđộtựcảmLvàhộpXchứahaitrongbaphầntử

    . Đặtvàohaiđầuđoạnmạchmộthiệuđiệnthếxoaychiềucóchukỳ daođộng T, lúcđó ZL = R . VàothờiđiểmnàođóthấyuRLđạtcựcđại, sauđó T/12 thìthấyhiệuđiệnthếhaiđầuhộpXlàuXđạtcựcđại. Hộp X chứa:

  • Liên Xô sẽ tham gia chống Nhật ở châu Á sau khi đánh bại phát xít Đức:

Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi thì khoảng cách giữa ba điểm bụng sóng liên tiếp bằng:

A.

một phần tư bước sóng.

B.

một bước sóng.

C.

nửa bước sóng.

D.

hai bước sóng.

Đáp án và lời giải

Đáp án:B

Lời giải:

+ Khoảng cách giữa ba bụng sóng liên tiếp là một bước sóng.

Vậy đáp án đúng là B.

Câu hỏi thuộc đề thi sau. Bạn có muốn thi thử?

Bài tập trắc nghiệm 45 phút Sóng dừng - Sóng cơ và sóng âm - Vật Lý 12 - Đề số 7

Làm bài

Chia sẻ

Một số câu hỏi khác cùng bài thi.

  • Một sợi dây AB dài 100cm căng ngang, đầu B cố định, đầu A gắn với một nhánh của âm thoa dao động điều hòa với tần số 40Hz. Trên dây AB có một sóng dừng ổn định, A được coi là nút sóng. Tốc độ truyền sóng trên dây là 20m/s. Kể cả A và B trên dây có:

  • Hiện tượng gì quan sát được khi trên một sợi dây có sóng dừng?

  • Do sóng dừng xảy ra trên sợi dây. Các điểm dao động với biên độ 3cm có vị trí cân bằng cách nhau những khoảng liên tiếp là 10 cm hoặc 20 cm. Biết tốc độ truyền sóng là 15m/s. Tốc độ dao động cực đại của bụng có thể là

  • Một sợi dây đàn hồi rất dài có đầu A dao động với tần số f theo phương vuông góc với sợi dây. Biên độ dao động là a, vận tốc truyền sóng trên dây là 4m/s. Xét điểm M trên dây và cách A một đoạn 14cm, người ta thấy M dao động ngược pha với A. Biết tần số f có giá trị trong khoảng từ 98Hz đến 102Hz.Bước sóng của sóng đó có giá trị là:

  • Khi có sóng dừng trên một sợi dây đàn hồi thì khoảng cách giữa ba điểm bụng sóng liên tiếp bằng:

  • Một sợi dây đàn hồi, dài 60 cm, một đầu cố định, đầu kia được gắn với một thiết bị rung với tần số f. Trên dây tạo thành một sóng dừng ổn định với 4 bụng sóng; coi hai đầu dây là hai nútsóng. Thời gian giữa 3 lần liên tiếp sợi dây duỗi thẳng là 0,02 s. Tốc độ truyền sóng trên dây là ?

  • Một sóng dừng trên dây có dạng

    ; trong đó u là li độ dao động của một điểm có tọa độ x trên dây ở thời điểm t; với x tính bằng cm; t tính bằng s. Tốc độ truyền sóng trên dây là ?

  • Một ống sáo dài 50 cm.Biết tốc độ truyền sóng trong ống là 330 m/s. Tốc độ truyền âm trong không khí là 340m/s. Ống sáo này phát ra hoạâm có 2 bụng sóng thì tần số của hoạâm đó là:

  • Trên một sợi dây có sóng dừng với bước sónglà

    . Khoảng cách giữa hai nút sóng liền kề là:

  • Một sợi dây căng ngang dang có sóng dừng. Sóng truyền trên dây có bước sóngλ. Khoảng cách giữa hai nút sóng liên tiếp là

  • M, N, P là 3 điểmliêntiếpnhautrênmộtsợidâymangsóngdừngcócùngbiênđộ 4mm, daođộngtại N ngượcphavớidaođộngtại M. MN=NP/2=1 cm. Cứsaukhoảngthờigianngắnnhấtlà 0,04s sợidâycódạngmộtđoạnthẳng. Tốcđộdaođộngcủaphầntửvậtchấttạiđiểmbụngkhi qua vịtrícânbằng [lấy = 3,14].

  • Một sợi dây căng ngang dang có sóng dừng. Sóng truyền trên dây có bước sóng λ . Khoảng cách giữa hai nút sóng liên tiếp là:

  • Một sợi dây căng ngang đang có sóng dừng. Sóng truyền trên dây có bước sóng λ. Khoảng cách giữa hai nút liên tiếp là:

  • Khi có sóng dừng trên dây, khoảng cách giữa 2 nút liên tiếp là:

  • Trên một sợi dây AB dài 1,2m đang có sóng dừng với 3 bụng sóng. Hai đầu A, B là các nút sóng. Ở thời điểm phần từ tại điểm M trên dây cách A 30cm có li độ 0,3cm thì phần tử tại điểm N trên dây cách B 50cm có li độ:

  • Một sóng dừng trên sợi dây có dạng

    , trong đó u là li độ tại thời điểm t của một phần tử M trên sợi dây mà vị trí cân bằng của nó cách gốc O một đoạn x [x đo bằng cm ] vận tốc truyền sóng dọc theo sợi dây là:

  • Mộtsợidâyđànhồicăngngang, đangcósóngdừngổnđịnhchukì T vàbướcsóng

    . Trêndây, A làmộtđiểmnút, B làmộtđiểmbụnggần A nhất, C làđiểmthuộc AB saocho AB = 4BC. Khoảngthờigianngắnnhấtgiữahailầnmà li độdaođộngcủaphầntửtại B bằngbiênđộdaođộngcủaphầntửtại C là ?

  • Trong sóng dừng, khoảng cách giữa hai nút sóng gần nhau nhất bằng:

  • Trên một sợi dây dài 1 m, hai đầu cố định, có sóng dừng với 2 bụng sóng. Bước sóng của sóng trên dây là ?

  • Một sợi dây dài ℓ = 2m, hai đầu cố định. Người ta kích thích để có sóng dừng xuất hiện trên dây. Bước sóng dài nhất bằng:

  • Để đo tốc độ truyền sóng v trên một sợi dây đàn hồi AB, người ta nối đầu A vào một nguồn dao động có tần số f = 100 Hz ± 0,02 %. Đầu B được gắn cố định. Người ta đo khoảng cách giữa hai điểm trên dây gần nhất không dao động với kết quả d = 0,02 m ± 0,82 %. Tốc độ truyền sóng trên sợi dây AB là

  • M, N và P là 3 vị trí cân bằng liên tiếp trên một sợi dây đang có sóng dừng mà các phần tử tại đó dao động với cùng biên độ bằng

    cm. Biết vận tốc tức thời của hai phần tử tại N và P thỏa mãn vN.vP ≥ 0; MN =40cm, NP =20cm; tần số góc của sóng là 20rad/s. Tốc độ dao động của phần tử tại trung điểm của NP khi sợi dây có dạng một đoạn thẳng bằng:

  • Một sợi dây đàn hồi căng ngang, đang có sóng dừng ổn định. Trên dây N là một điểm nút, B là một điểm bụng gần N nhất. NB = 25 cm, gọi C là một điểm trên NB có biên độ

    . Khoảng cách NC là:

  • Một sợi dây AB đàn hồi căng ngang dài l=120cm, hai đầu cố định đang có sóng dừng ổn định. Bề rộng của bụng sóng là 4A. Khoảng cách gần nhất giữa 2 điểm dao động cùng pha có cùng biên độ bằng a là 20cm.Số bụng sóng trên AB là:

  • Đầu A của sợi dây AB gắn với một nguồn dao động điều hòa có tần số thay đổi được [đầu A là một điểm nút], đầu B để tự do, trên dây có sóng dừng. Khi tần số sóng trên dây là f thì trên dây có 4 điểm nút. Khi tần số sóng trên dây là 5f thì số điểm bụng trên dây là ?

Một số câu hỏi khác có thể bạn quan tâm.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions:

    The Hindu cultural celebrates marriage as a pure and pristine rite enabling two individuals start their journey of life together. It puts emphasis on the values of happiness, harmony and growth and could be traced back from the Vedic times.

    Months before the wedding ceremony, an engagement is held which is called "mangni". The couple is blessed here with gifts, jewelry and clothes. Another important ritual is the "mehendi" which isa paste made from the leaves of henna plant. It is the traditional art of adorning the hands and the feet ofthe bride with mehendi and the name of the groom is also hidden in the design.

    On the day of marriage, the couple exchanges garlands as a gesture of acceptance of one another and a pledge to respect one another as partners which is known as "jaimala". This is followed by "kanyadaan", where the father of the bride places her hand in the groom's hand requesting him to accept her as an equal partner.

    Another ritual is the "havan" in which the couple invokes Agni, the god of Fire, to witness their commitment to each other. Crushed sandalwood, herbs, sugar rice and oil are offered to the ceremonial fire. The "gath bandhan" takes place where scarves of the bride and groom are tied together symbolizing their eternal bonThis signifies their pledge before God to love each other and remain loyal. The couple then takes four "mangal pheras" or walk around the ceremonial fire, representing four goals in life: "Dharma", religious and moral duties; "Artha", prosperity; "Kama" earthly pleasures; "Moksha", spiritual salvation.

    The couple also takes seven steps together to begin their journey, called the "saptapardi". Then the ritual of "sindoor" takes place where the groom applies a small dot of vermilion, a red powder to the bride's forehead and welcomes her as his partner for life. This signifies the completion of the marriage. The parents of the bride and the groom then give their blessings, "ashirwad" to the newlywed couple as they touch the feet of their parents.

    Question 41: Why does the couple exchange garlands?

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions:

    The Hindu cultural celebrates marriage as a pure and pristine rite enabling two individuals start their journey of life together. It puts emphasis on the values of happiness, harmony and growth and could be traced back from the Vedic times.

    Months before the wedding ceremony, an engagement is held which is called "mangni". The couple is blessed here with gifts, jewelry and clothes. Another important ritual is the "mehendi" which isa paste made from the leaves of henna plant. It is the traditional art of adorning the hands and the feet ofthe bride with mehendi and the name of the groom is also hidden in the design.

    On the day of marriage, the couple exchanges garlands as a gesture of acceptance of one another and a pledge to respect one another as partners which is known as "jaimala". This is followed by "kanyadaan", where the father of the bride places her hand in the groom's hand requesting him to accept her as an equal partner.

    Another ritual is the "havan" in which the couple invokes Agni, the god of Fire, to witness their commitment to each other. Crushed sandalwood, herbs, sugar rice and oil are offered to the ceremonial fire. The "gath bandhan" takes place where scarves of the bride and groom are tied together symbolizing their eternal bonThis signifies their pledge before God to love each other and remain loyal. The couple then takes four "mangal pheras" or walk around the ceremonial fire, representing four goals in life: "Dharma", religious and moral duties; "Artha", prosperity; "Kama" earthly pleasures; "Moksha", spiritual salvation.

    The couple also takes seven steps together to begin their journey, called the "saptapardi". Then the ritual of "sindoor" takes place where the groom applies a small dot of vermilion, a red powder to the bride's forehead and welcomes her as his partner for life. This signifies the completion of the marriage. The parents of the bride and the groom then give their blessings, "ashirwad" to the newlywed couple as they touch the feet of their parents.

    Question 42: When is the wedding ceremony completed?

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: The word “informally” in this context mostly refers to an education occurring __________.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: The first to support the equality of the sexes was __________.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: Education in early times was mostly aimed at __________.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: Ancient education generally focused its efforts on __________.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: Co-education was negatively responded to in __________.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: When the concept of universal primary education was introduced, education __________.

  • Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions:

    In early civilization, citizens were educated informally, usually within the family unit. Education meant simply learning to live. As civilization became more complex, however, education became more formal, structured, and comprehensive. Initial efforts of the ancient Chinese and Greek societies concentrated solely on the education of males. The post-Babylonian Jews and Plato were exceptions to this pattern. Plato was apparently the first significant advocate of the equality of the sexes. Women, in his ideal state, would have the same rights and duties and the same educational opportunities as men. This aspect of Platonic philosophy, however, had little or no effect on education for many centuries, and the concept of a liberal education for men only, which had been espoused by Aristotle, prevailed.

    In ancient Rome, the availability of an education was radually extended to women, but they were taught separately from men. The early Christians and medieval Europeans continued this trend, and single-sex schools for the privileged through classes prevailed through the Reformation period. Gradually, however, education for women, in a separate but equal basis to that provided for men, was becoming a clear responsibility of society. Martin Luther appealed for civil support of schools for all children. Al the Council of Trent in the 16th century, the Roman Catholic Church encouraged the establishment of free primary schools for children of all classes. The concept of universal primary education, regardless of sex, had been born, but it was still in the realm of the single-sex school.

    In the late 19th and early 20th centuries, co-education became a more widely applied principle of educational philosophy. In Britain, Germany, and the Soviet Union the education of boys and girls in the same classes became an accepted practice. Since World War II, Japan and the Scandinavian countries have also adopted relatively universal co-educational systems. The greatest negative reaction to co-education has been felt in the teaching systems of the Latin countries, where the sexes have usually been separated at both primary and secondary levels, according to local conditions.

    A number of studies have indicated that girls seem to perform better overall and in science in particular. In single-sex classes, during the adolescent years, pressure to conform to stereotypical female gender roles may disadvantage girls in traditionally male subjects, making them reluctant to volunteer for experimental work while taking part in lessons. In Britain, academic league tables point to high standards achieved in girls’ schools. Some educationalists, therefore, suggest segregation of the sexes as a good thing, particularly in certain areas, and a number of schools are experimenting with the idea.

    Question: When education first reached women, they were __________.

  • Read the following passage and blacken the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to the following questions:

    In 776 BC the first Olympic Games were held at the foot of Mount Olympus to honor the Greek’s chief, Zeus. The Greeks emphasized physical fitness and strength in their education of youth. Therefore, contests in running, jumping, discus and javelin throwing, boxing, and horse and chariot racing were held individual cities, and the winners completed every four years at Mount Olympus. Winners were greatly honored by having olive wreaths placed on their heads and having poems sung about their deeds. Originally these were held as games of friendship, and any wars in progress were halted to allow the games to take place. The Greeks attached so much importance to these games that they calculated time in four–year cycle called “Olympiads” dating from 776 BC.

    Question: What conclusion can we withdraw about the ancient Greeks?

Video liên quan

Chủ Đề