邮箱或手机号 | 密码 | |
忘记帐户? |
新建帐户
无法处理你的请求
此请求遇到了问题。我们会尽快将它修复。
返回首页
- 中文[简体]
- English [US]
- 日本語
- 한국어
- Français [France]
- Bahasa Indonesia
- Polski
- Español
- Português [Brasil]
- Deutsch
- Italiano
- 注册
- 登录
- Messenger
- Facebook Lite
- Watch
- 地点
- 游戏
- Marketplace
- Meta Pay
- Oculus
- Portal
- Bulletin
- 筹款活动
- 服务
- 选民信息中心
- 小组
- 关于
- 创建广告
- 创建公共主页
- 开发者
- 招聘信息
- 隐私权政策
- 隐私中心
- Cookie
- Ad Choices
- 条款
- 帮助中心
- 联系人上传和非用户
- 设置
- 动态记录
Meta © 2022
Nghe thì có vẻ lạ khi đa phần các tựa game online hiện nay trên thế giới đều mở cửa miễn phí giờ chơi, thế nhưng Final Fantasy XIV lại khác. Trò chơi này yêu cầu người chơi phải trả phí theo tháng với giá khoảng 15 USD. Không chỉ có vậy, người chơi sẽ còn phải trả tiền mua bản quyền game với giá 60 USD, chưa kể tiền mua phiên bản update mới với cái giá cũng không hề rẻ tí nào.
Nếu như trước đây, Final Fantasy XIV chỉ cho phép game thủ được phép chơi thử trong vòng vọn vẻn có 14 ngày thì hiện nay, chúng ta đã có thể thỏa thích trải nghiệm trò chơi không giới hạn thời gian.
Square Enix vừa thông báo, gói Starter Edition của tựa game Final Fantasy XIV: A Realm Reborn sẽ được miễn phí tải về trên PS4 cho đến ngày 26 tháng 5, và có giá trị vĩnh viễn sau khi được tải về máy bạn. Thêm vào đó, bạn cũng sẽ được tặng thêm 30 ngày đăng kí tức có thể chơi game hoàn toàn miễn phí trong vòng một tháng tiếp đó.
Thế giới trong Final Fantasy XIV Online rất tuyệt vời, không chỉ ở khía cạnh đồ họa với môi trường cực đẹp so với nhiều tựa MMORPG hiện nay, mà còn ở khía cạnh tương tác và tùy biến nhân vật. Đây là một trong những tựa game hiếm hoi trên thị trường hiện nay vẫn duy trì mô hình bán game và thu phí hàng tháng. Thế nhưng, trò chơi vẫn sống tốt từ thời điểm phát hành năm 2013 đến nay với lượng người chơi phát triển ổn định, cho thấy mức độ hấp dẫn của nó như thế nào.
Để tải game, bạn cần phải đăng nhập tài khoản PSN US hoặc EU vào máy PS4 và tìm tên game trên PlayStation Store. Hoặc cách thứ hai là đăng nhập tài khoản PSN vào trang web và sử dụng các liên kết tương ứng bên dưới tùy theo tài khoản mà bạn đăng ký thuộc khu vực nào.
Tải ngay kẻo lỡ: PlayStation Store US | PlayStation Store UK | PlayStation Store Australia
Lưu ý:
- FINAL FANTASY XIV không phát hành tại khu vực SEA nên bạn sẽ không tìm thấy game trên PlayStation Store các khu vực này.
- FINAL FANTASY XIV không khóa server theo khu vực, nhưng nếu muốn chơi cùng nhiều người Việt thì data center Elemental ở Nhật là lựa chọn tốt nhất.
Master a variety of actions, and turn the tide of battle!
In FINAL FANTASY XIV, sufficient mastery of a class will open up the path to one or more related jobs and their respective actions.
To learn more about job actions, traits, and job gauges, check out the section below.
Tank
High in HP and trained in defense, a tank serves as the party's shield. Skilled at keeping a foe's attention and bearing the brunt of enemy attacks.
Healer
Healers use restorative arts to mend wounded companions. They can also help to mitigate damage, remove detrimental effects, and even bring fallen allies back to life.
DPS
Melee DPS
Melee DPS are close-range attackers. Focused on combos and careful positioning to inflict the maximum amount of damage.
Physical Ranged DPS
Physical ranged DPS attack foes from a distance. They excel at inflicting sustained damage, and also provide support for companions.
Magical Ranged DPS
Magical ranged DPS attack foes using a variety of arcane arts. Movement is restricted by casting times, but they excel at inflicting high burst damage.
View PvP Actions
Patch 6.2 Adjustments Overview
With the release of Patch 6.2, adjustments have been made to the effectiveness of the direct hit rate attribute, as well as status effects that influence critical hit rate and direct hit rate. Adjustments to job actions in this patch were made bearing in mind their increased damage potential as a result of these changes.
For jobs in the tank role, action potencies have been adjusted to improve the balance between them.
A number of other minor adjustments have also been made. These include, but are not limited to, changes to enmity generation, effect duration, and range of certain actions, as well as the functionality of actions that replace others upon
execution.
Its duration has also been reduced slightly to better suit situations where burst damage is necessary. In accordance with this change, the action Quietus was removed from its rotation, and the potency of its remaining actions was increased. The potency of dark knight's Abyssal Drain was also increased to coincide with these adjustments.
We also increased the range for actions that can be executed after Continuation so that players can more easily position themselves when using them.
The Automaton Queen has also been given a fixed duration, making it better suited to situations where burst damage is necessary. To compensate for the change to duration, the potency of its actions has been adjusted to increase based on the Battery Gauge.
Close
Patch 6.21 Adjustments Overview
With the release of Patch 6.21, several adjustments have been made to action potencies to address tank performance issues, primarily in the raid Pandæmonium: Abyssos [Savage].
However, recent duties have been designed to include features
that reduce stress on tank and melee DPS jobs, such as significantly larger boss targeting circles. Because of these design choices, the unique advantage of paladin's high sustained damage loses its impact.
Using Abyssos: The Eighth Circle [Savage] as an example, there are prolonged periods where the enemy cannot be attacked, as well as mechanics that grant increased damage to players, further emphasizing the value of burst damage. In such situations, the job's incompatibility with the duty
becomes more readily apparent.
To substantively resolve these issues, we believe a full re-evaluation of actions is required. That said, waiting for such an evaluation would mean prolonging the unfavorable state of paladin. For this reason, we have elected to increase the potency of their actions in Patch 6.21.
As more significant adjustments to action mechanics will require more time, such changes will be implemented from Patch 6.3 onward. For now, we have elected to adjust actions that will improve the job's burst damage.
Close
Patch 6.28 Adjustments Overview
After reassessing the balance between jobs within each role, we have made adjustments to the potency of actions for several jobs. As many players are challenging high-end duties at present, we have tried to ensure these adjustments will not
adversely affect their action rotations.
Moreover, in light of previous adjustments to reduce stress on tank and melee DPS jobs, we raised the damage floor for ranged DPS jobs to compensate for their diminished impact. However, when reviewing the balance of dancer in relation to other physical ranged DPS jobs, we decided it would not require such adjustments.
Close